توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان؛ کارگاه دانش افزایی"پدافند غیر عامل" ویژه همکاران این واحد سازمانی برگزار شد.

۰۲ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۲ کد : ۶۷۸۰۷ فرهنگی تاپ خبر
با حضور مهندس مرادیان مدیر کل پدافند غیر عامل سیستان و بلوچستان کارگاه دانش افزایی"پدافند غیر عامل" ویژه اعضاء جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان برگزار شد.
توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان؛ کارگاه دانش افزایی"پدافند غیر عامل" ویژه همکاران این واحد سازمانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان،در این کارگاه مهندس مرادیان ضمن قدردانی از همکاری ارزنده جهاددانشگاهی استان با سازمان پدافند غیر عامل در انجام طرح های پژوهشی افزود: از آنجا که آشنایی با پدافند غیرعامل به کاهش آسیب‌پذیری‌ها و مدیریت تهدیدات و بحران‌ها بدون نیاز به تجهیزات نظامی می‌پردازد از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

ایشان ضمن تقسیم‌بندی تهدیدات موجود به تهدیدات سخت، نرم، متقارن و نامتقارن و... تأکید داشتند که تسهیل مدیریت بحران در شرایط سخت یکی از مهم‌ترین راهبردهای پدافند غیرعامل است.

مرادیان مهمترین ویژگی پدافند غیر عامل را در مقایسه با سایر روشهای دفاعی مرسوم کم هزینه بودن آن واصلی ترین محور ارتقاء پدافند غیر عامل در جامعه را آموزش و اطلاع رسانی دانست و بر توجه جدی به مقوله آمادگی و پیشگیری و شناخت نقاط آسیب پذیر سیستم و تلاش جهت کاهش میزان آسیب پذیری در مواقع بحرانی تاکید داشتند.

وی در بخشی از مباحث کارگاه گفت:پدافند غیرعامل در صورت اجرا در سازمان،باعث بیمه شدن سازمان از هرگونه حادثه و بحران خواهد گردید.

وی توجه عمده پدافند غیرعامل را به زیر ساختها،عملکردها و آمادگی جامعه و مراکز ثقل دانست.

گفتنی است آشنایی با مفاهیم،اهمیت،جایگاه ،اهداف،اصول و مبانی پدافند غیر عامل و همچنین الزامات پدافند غیر عامل در سازمان ها از مهمترین موضوعات و مباحث مطرح شده در این کارگاه بود.


نظر شما :