رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: جهاد دانشگاهی می تواند وابستگی های پزشکی را کاهش دهد

۰۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۲۲ کد : ۷۳۸۱۲ تاپ خبر عمومی
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: جهاد دانشگاهی می تواند وابستگی های پزشکی را کاهش دهد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

جهاد دانشگاهی می تواند وابستگی های پزشکی را کاهش دهد

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی : جهاد دانشگاهی می تواند برخی از وابستگی های علمی و پزشکی ما را به خارج کشور بی نیاز کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان دکتر حسینعلی شهریاری افزود: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس در سال ۱۳۵۹، خط‌ مشی کاری خود را کاملاً درست و متمرکز بر توسعه علمی و فناورانه و توسعه فرهنگی، به عنوان دو زیرساخت اصلی پیشرفت دانش‌بنیان کشور انتخاب کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز این نهاد در سیستان و بلوچستان بسترهای علمی، پزشکی و پژوهشی موفقی را به مرحله عملیاتی رسانده است.

شهریاری با تاکید بر  اینکه جهاد دانشگاهی می تواند بخشی از مشکلات کشور را برطرف کند، خاطر نشان کرد: باید از نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی کمک بگیریم تا بتوانیم هم اشتغال بیشتر ایجاد کنیم و هم از وابستگی به خارج منتقل شویم و هم امکان خروج ارز از کشور را کاهش دهیم.

وی با اشاره به دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی گفت: در این حوزه از جمله در زمینه سلول های بنیادین، درمان ناباروری، درمان سرطان‌ها و تولید تجهیزات دارویی و پزشکی اقدامات زیادی انجام شده است و به نظر من در این حوزه توانمندی های بسیاری وجود دارد این درحالیست که مسئولان می‌توانند حل بسیاری از مشکلات خود را به جهاد دانشگاهی سفارش دهند و این توانایی در جهاد دانشگاهی وجود دارد اما شرط آن این است که ما به معنای واقعی به این موضوع باور داشته باشیم.

شهریاری خاطرنشان کرد: ما کشوری هستیم که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره تحریم بوده ایم و مشکلات ارزی یکی از مشکلات عمده همیشگی ما بوده است؛ در همین راستا جهاد دانشگاهی می‌تواند راه گشا بوده و مشکلات کشور را کاهش دهد.


نظر شما :